Bilgisiz Dünya Gezisi Yapan Yapan Koşa Aksaray’a Geldi

KEMAL HAYSIYET ATALAY

İspanya’dan yola çıkan ve 3 yıl 5 aydır tabanvay seyahat fail Yoram Ringoet ve kız arkadaşı Izız, Bulgaristan’dan Türkiye’ye antre yaptıktan sonraları şehir site gezip Aksaray’a geldi. Ringoet, “Farklı insanları, ekin ve medeniyetleri daha yakından tefrik etmek üzere 40 kiloluk çantamla yola çıktım. Bilcümle yürüyoruz, otobüse, arabaya aldanmak yok” dedi.

İspanya’dan yola sâdır ve 3 sene 5 aydır yayan yolculuk fail Yoram Ringoet ve kız arkadaşının aktüel durağı Aksaray oldu. Türk insanlarının farklı insanlardan çokça ayrımlı olduğunu ve Türk yemeklerini çok sevdiğini söyleyen Ringoet, “Türkiye çokça pir, burada insanlar çokça misafirperver. Ayrıksı ülkelerden haddinden fazla farklı, çokça beğendim. Yemeklere bayıldım, özellikle da düğün yemeklerine. Mantı çok domuzuna.”

“MÜLK KULLANMIYORUZ”

Yürüyüşlerinde tek şekilde para kullanmadıklarını belirten koşa, “Dünyalik kullanmıyoruz, çadırda kalıyoruz. İnsanlar arkalama ediyor, çıkarmak ve kayıt veriyorlar” dedi. Türkiye’da bir nice yeri bu şekilde gezdiklerini dile getiren Ringoet, ” İstanbul, Ankara, Nevşehir, Kahramanmaraş, Antep, Urfa, Mardin ve Diyarbakır’a gittik. Muğla çok adamakıllı. Likya yolu, Fethiye- Antalya yolu çokça yalçın, çokça yalçın rampalar var, sakil çantalarla çıkıyoruz ama ülkü değil, seviyoruz” şeklinde konuştu.

Yaklaşık 4 yıldır seyahat yaptıklarını belirten Izız ise, “Türkiye’yi çok sevdim tabii ve ısıdam. İnsanlar haddinden fazla sıcak, çokça sevdim onları” şeklinde konuştu. Hindistan gezisini bilgisiz tümleç koşa, Türkiye’den bilahare Irak, İran ve Pakistan’a başvurmak istediğini dile getirdi.