Acarlar Longozu’nun turizm destinasyonu genişletilecek

Türkiye’nin yegâne kıvılcım halindeki arz şişman hidrofor ormanı özelliği taşıyan Sakarya’daki Acarlar Longozu’nun Menşe ilçesi tarafında küsurat kısmı de yapılacak yapı, kuş gözetleme kuleleri, çıkma yolları ve kano gezileriyle turizme kazandırılacak.

Dünyanın yer iri subasar ormanlarından biri kabul edilen longoz, göç amacında olması nedeniyle alacalı balıkçıl, kaşıkçı, çeltikçi, karabatak, bahri, pakta, altıngöz, velur ördek ve sülün gibi 200’e mümasil evcil ve göçmen kuşla değişik balıklara ev sahipliği yapıyor.

Beyaz nilüferleri, göl soğanı ve su menekşesi kabil endemik bitkileri, piknik alanları ve konaklama imkanlarıyla gelişigüzel sene çok sayıda ziyaretçiyi ağırlayan longoz, Glokom ve Literatür ilçelerinin ortasında mevcut 24 kilometrekarelik tıpkı alana sahip.

Glokom kesimindeki turizm hareketliliğinin longozun şişman bölümünün bulunduğu Literatür’bile bile artırılması üzere harekete sabık Kök Belediyesi, bölgeye yapılış, kuş gözetleme kuleleri ve ayazlık yolları nesir edecek.

Kano gezilerinin de yapılacağı bölgenin Karasu bölgesindeki gibi gezmen çekmesine yönelik çalışma yürütülüyor.

“Önümüzdeki süreçte longozumuz vatandaşımızın hizmetine sunulacak”

Kök Belediye Başkanı Murat Kefli, AA muhabirine, Acarlar Longozu’nun büyük kısmının Fon sınırı zarfında düzlük aldığını söyledi.

Longozun Karasu bölgesinde yer düzlük turistik tesislerin tıpkısı kısmının restorasyon sonrası faaliyete geçtiğini, benzeri kısmının birlikte yapılacağını anlatan Kefli, “Çaykara bölgemizde da planlamalarımızı yapıyoruz. İnşallah önümüzdeki süreçte burada dahi longozumuz iyicene şekilde halkımızın hizmetine sunulacak. Geçtiğimiz yıllar yollarla ilgilendiren çalışmalar yaptık. Büyükşehir Belediyemiz de bitişikteki Melen Projesi Nebatat Bahçesi’ni longozla entegre olacak şekilde faaliyete geçirdi.” dedi.

Kefli, burada yapılacak tesislerin doğal ve ekolojik dengeyi bozmayacak şekilde planlandığını belirterek, bölgede bundan sonra kano şeklinde kayıklar ve kuş dikiz kuleleri, longozun yakınında bakma ve gezi alanları yapılacağını, yeme içme kabilinden tesislerin longozdan az buçuk elan ırak olacağını kaydetti.

Longozdaki ağaçların kuruma sorunuyla 15 yıldır uğraş edildiğini, alelhusus 3-4 yıldan bu yana yapılan ağır sıklet çalışmalarla canlanmaya başladığını aktaran Kefli, şu bilgileri verdi:

“Bu yıl bile Huy Dulda ve Milli Parklar Umumi Müdürlüğü ile Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğünden gök bilimi incelemelerini yaptı. İnşallah buradaki dikme varlığını de kurtaracağız, yani bu kuruma sürecinin önüne geçilmiş olacak. Longozu besleyici derelerde kirliliği çalmak amacıyla ilçemizin altyapı sıkıntısı vardı, onun amacıyla çalışmalar devam ediyor. Longoza merbut dereler üstünde yerleşmiş bir fabrikanın arıtması yetersizdi, onlar üstelik uyartı ve cezalar sonrası arıtma yapıyor. Longozu besleyen derelerde 4-5 gölet var. Bu göletlerden yaz döneminde longozdaki canlıların ölmemesi amacıyla su salıyoruz, longozu besliyoruz. Önümüzdeki süreçte kuş gözetleme kuleleri, hayat yolları ve kanolarla longozumuz tamam vatandaşımızın hizmetine sunulmuş olacak.”

“Fotoğrafladık ve çokça eğlendik”

Longoza arkadaşlarıyla gelen Tuba Tığ birlikte Çorum’dan Sakarya’ya okumak için geldiğini belirterek, “Burayı çokça alçalma ediyordum. Suyla yoğun tıpkısı orman gördük, tekneyle burayı gezdik. Çok iyicene hayvanlar, farklı ongun çeşitleri gördük. Fotoğrafladık ve haddinden fazla eğlendik.” dedi.

İzmir’den Sakarya’ya üniversite okumaya gelen Ardıl Atlayan da longozda havza gezintisi yaptıklarını, türlü efsanevi ve ongun türlerini rüyet imkanı bulduklarını dile getirerek, “Natürel, fena hâlde ve gezilebilecek aynı vadi. Bereketli mübarek ışık ve video çektik. Acarlar Longozu nazik bire bir düz, daha önce orman görmüştüm amma su basan benzeri orman görmemiştim.” diye konuştu.