VAN’A MEVRUT İRANLI KADINLARA ‘GÜZELLİK UZMANLIĞI’ EĞİTİMİ

VAN’ın ekonomisine katkı sağlayıcı ve açtıkları lokantalarla kemirmek kültürlerini kente haiz İranlılar; makyaj, saç ve cilt bakımı eğitimi dahi almaya başladı. İranlı kestirmece 100 kadın, kaldıkları otelde, vatandaşları olan uzmanlardan 1 haftalık yetişek alıyor. İranlı saç ve güzellik uzmanı Shagaeg Bahbodu ise katılımcıların, aldıkları eğitimlerin ardından ülkelerine dönerek mesleklerini sürdürdüklerini belirtti. Saray ilçesindeki Kapıköy Gümrük Kapısı’nı kullanarak gelen İranlı turistler, Van’ın ekonomisine tehlikeli yardım sağlıyor. Ülkelerindeki resmi tatil günlerini Van’üstelik geçiren İranlılar, gündüzleri alışveriş yapıp, akşamları üstelik kaldıkları otellerde eğleniyor. Kapıköy Gümrük Kapısı’ndan akıbet 9 ayda 326 binin üstünde gezici antre yaparken, kentteki otellerin doluluk oranları ise yüzde 100’e ulaştı. Açtıkları lokantalarla aşındırmak kültürlerini kente haiz İranlılar; makyaj, saç ve cilt bakımı konusunda birlikte eğitim almaya başladı. İranlı kestirmece 100 avrat, kaldıkları otelde, kendilerine ayrılan bölümde vatandaşları olan eğitmenlerden 1 haftalık terbiye alıyor. Görk ve kuaförlük eğitimi amacıyla Van’a gelen saç ve güzellik uzmanı Shagaeg Bahbodu, terbiye üzerine hikmet verdi. EKONOMİYE 1 MİLYAR 17 MİLYON TL KATKI

Van Otelciler ve Turizmciler Derneği Başkanı Yunus Yüksel, 9 ayda 326 bin İranlının kente geldiğini, bu turistlerin mevki ekonomisine 1 bilyon 17 milyon TL yardım sağladıklarını belirtti. Van’ın turizm kenti olduğunu kaydeden Yüksel, İranlı turistlerin Van’ı tercih etmelerini en heybetli nedeni mümasil olması. Antrparantez uçakla değil, kara yoluyla gelebiliyorlar. Esnafın Farsça öğrenmesi dolayısıyla üstelik etki yaşamıyorlar. Konaklama tesislerini diğer kentlere göre akla yatkın olması üstelik büyük avantaj sağlıyor. Şu anda otellerimiz doluluk oranları yüzdelik 100’e nail durumda. Hem İranlı turistlerin hem da evcil insanların gelmeden önce ayırtma yapmaları için ricada bulunuyoruz. Çünkü geldikleri devir rezervasyonları yoksa dışarıda kalabilirler, otel konaklamada külfet yaşayabilirler dedi.

‘İRANLILAR, GÜZELLİĞE ÖNEM VERİYOR’

Yunus Yüksel, İranlıların yalnız turizm değil arada sırada derinti, seminer ve terbiye amaçlı da geldiklerini da dile getirerek, Takkadak tatil üzere gelmiyorlar, alışveriş da yapıyorlar. Ayrıca derinti ve seminerler düzenliyorlar. Alelhusus İran halkı güzelliğe amatör olduğu amacıyla hem kuaför yerine hem da gösteriş uzmanları kendisine burada eğitim alıyorlar, şehadetname alıyorlar ve özlük ülkelerinde bu hizmeti sunmuş oluyorlar. Bunun beraberinde değişik eğitimler birlikte verilmeye bitmeme ediyor yani vakit kaybetmeden turizm değil eğitim amaçlı da buraya mevrut turistlerimiz var. en üst Sayın Cumhurbaşkanı’mız Bosna Hersek amacıyla pasaport değil üstelik kimlikle giriş-çıkış belgesi üzerine aynı sava verdi. Temas iki ülke vatandaşları hemen kimlikle methal-çıkış yapabilecekler. Bu kadar mail olan yandaki ülkemiz İran ve Türkiye’nin birlikte pasaportla değil dahi kimlikle methal-yokuş yapmaları bizler amacıyla haddinden fazla hayır olacaktır hem dahi ekonomiyi canlandıracaktır diye konuştu.

Görk ve kuaförlük eğitimi üzere gelen İranlı saç ve görk uzmanı Shagaeg Bahbodu ise Van’ı haddinden fazla sevdiklerini belirtip, Kadınlarımız güzelliğe çok önem verdikleri amacıyla benzeri haftalık yetişek için buraya geldik. Burada beniz, kap ve saç hizmet eğitimi görüyorlar. Bayanlarımız görk için nerde olurlarsa olsunlar gidiyorlar. İran’dan mevrut sunma iyi hocalarla saç, beniz ve deri bakımı eğitimi öğrenmek üzere geldik. 100 karı burada eğitim bilimi gördü. Burada çabucak seminer için değil, bire bir zamanda başvurmak üzere birlikte geldik. Seminer saatleri dışında kentin tarihi ve turistik yerlerini geziyoruz. Van çokça fena hâlde ayrımsız meydan. Buraya geldiğimiz amacıyla kıvançlı olduk. İnsanları çok bereketli. Sunma önemlisi bile Vanlılar çokça fena hâlde Acemce konuşuyorlar yani bizim İran’daki turistler bastırık çekmiyor. Buradaki vatandaşlarla abat konuşabiliyorlar dedi.